Shop More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
May 5, 2009
Image Size
164 KB
Resolution
800×1506
Thumb

Stats

Views
817
Favourites
36 (who?)
Comments
56
×
The Death Grip by Vyntresser The Death Grip by Vyntresser
I listened to a critique and made my laziness better :lol: Hope it looks, well.. better! :D

'nother submission to this contest! I have never submitted so many deviations to one contest :XD: This is like my 6th or 7th upload! LOL!

This picture I guess could be pretty self explanatory.

Sometimes bad influences or bad ideas tend to get a grip on us. Even when we know it's bad, we keep on holding on. You can't seem to let go, even though you know clearly that it's ruining your life and others lives around you. Living with this can be hard. I, myself, have some bad habits, and there are a few I really wish I could let go of =P

There are times where you think you'll slip off evil's back for good, but something happens where you're just shoved right back on the fast track of it.

No matter how hard it is to just let go of it, it seems you will sooner or later. Once you see that the evils are completely ruining your life or others around you, sometimes that's all it takes. But that's like, drastic evils xD bad habits I'm sure don't ruin your life.

I'd say my WORST habit is, needing change. I don't like immediate, drastic or bad change, but sometimes change is all I need. Whenever I get into a slump, or if I get into a fight with someone, I feel this HUGE OCD urge to rearrange my room, or straighten something. Sometimes it bothers people, cause I'm such a neat, rearranging freak LOL. If there's not enough change in my bedroom or house for a certain amount of weeks or months, I get very lazy. and when I get lazy, I GET LAZY lol! Like, hardcore failing grades sit and do nothing lazy lol. SO I always have to make sure something, at least SOMETHING is different in my room, or else I get very lazy. I guess that's sort of a bad habit of mine. I don't really have any other bad habits lol - I do have habits but I don't think any of them are bad haha

So yeah... Sometimes I wish I could be more satisfied with things around me, but I really do like change or spontaneous things. Like, if my friends were to burst into my room and yell 'drop everything you're doing, we're going on a road trip RIGHT NOW' I'd be in the car faster than you could ask me to pack LOL. I'm just weird like that. I love certain types of change =P

Okay, I'm done rambling. I think my boyfriend is scrambling to try to get first comment on this xD Hold in there Mikey! :rofl:

Enjoy guys :heart:~
Add a Comment:
 
:icondaystareclipse:
Critique by DaystarEclipse May 6, 2009, 6:09:46 AM
I love it. Just something quick first. Dogs have four toes. It's not a big deal, but I thought I'd mention it. The dew claw(is that how you spell it?) is a nice touch though. The shading is nice, but it would look better if it weren't so smooth on the mane and tail. When they're long hair like that, the shadows are going to be rearranged. The blood is also a little off. It feels like you just used the splatter paint tool. Try getting the same effect of varying opacity with with a normal brush or anything different(I can't say what because I pathetic when it comes to using a computer for stuff like this). Finally, the shoulder on his left is missing. It looks odd. Even seeing just the very tip would help. I like the wrinkles on the girls shirt, but Highlights seem a little unnatural. Tone them down a bit.
What do you think?
The Artist thought this was FAIR
6 out of 6 deviants thought this was fair.

The Artist has requested Critique on this Artwork

Please sign up or login to post a critique.

:iconassassan:
Assassan Featured By Owner May 9, 2009
nice shading on wolf dowwgie
Reply
:iconvyntresser:
Vyntresser Featured By Owner May 9, 2009  Professional Digital Artist
thanks
Reply
:iconassassan:
Assassan Featured By Owner May 10, 2009
np
Reply
:iconprincessblackrose:
PrincessBlackRose Featured By Owner May 8, 2009  Student Writer
:jawdrop:

This. Is. AWESOME!!!!!!! Kristi (do you mind if i call you Kristi? If you do i wont) this is sooo great!!!!!

And you are absolotly (i totally spelled that wrong but oh well) right about bad habits-i can think of a few. i have several bad habits myself, but i dont think theyre life ruining. maybe nail-ruining, but whatever :D
Reply
:iconvyntresser:
Vyntresser Featured By Owner May 9, 2009  Professional Digital Artist
Yeah you can call me Kristi! :) That is my name LOL

Thanks so much! LOL and yeah, some of my little habits aren't life threatening either lol! :XD:
Reply
:iconprincessblackrose:
PrincessBlackRose Featured By Owner May 10, 2009  Student Writer
:) Im Chrissi. :D

No problem!! You're a really great artist. :lol:
Reply
:iconvyntresser:
Vyntresser Featured By Owner May 10, 2009  Professional Digital Artist
:excited: Nice to meet you!
Reply
:iconprincessblackrose:
PrincessBlackRose Featured By Owner May 15, 2009  Student Writer
:glomp:
Reply
:iconpaintedbluerose:
paintedbluerose Featured By Owner May 7, 2009  Student Writer
Holy crap! It's awesome! Is that blood there? At the bottom of the paws? That's just... creepy, but awesome. :D
Reply
:iconvyntresser:
Vyntresser Featured By Owner May 7, 2009  Professional Digital Artist
Thank you!!
Reply
Add a Comment: